Anmeldelse: Panzerchrist – "Sister Death"

2024-10-04

Panzerchrist er tilbage med deres nye single Sister Death, og de formår endnu en gang at levere en voldsom dosis blackened death metal af høj kvalitet. Efter succesen med deres seneste album Last Of A Kind og den kraftfulde EP All Witches Shall Burn, som henholdsvis blev udgivet sidste sommer og i starten af dette år, fortsætter bandet deres eksplosive rejse ind i de mørkere afkroge af metalmusikken. Sister Death følger i samme fodspor og er en heftig, brutal sang, der emmer af den ildevarslende energi, vi kender fra bandets tidligere værker.

Af Kasper Neergaard.

Temaet om heksekunst går igen, og teksten maler dystre billeder af okkulte ritualer og mørk magi, hvilket passer perfekt til bandets aggressive stil. Musikalsk rammer Panzerchrist igen plet med en tung, knusende lyd, der kombinerer elementer af black og death metal i en dyster symbiose. De skarpe guitar-riffs, kombineret med en mørk atmosfære og krigsagtige trommerytmer, skaber en sonisk væg af intensitet, der holder lytteren fanget fra start til slut.

En stor del af denne intensitet tilskrives bandets nye trommeslager, Ove Lungskov, der her debuterer på Sister Death. Han bringer en aggressiv og præcis spillestil, der virkelig skinner igennem. Lungskovs tekniske evner, hurtige fills og kraftfulde blast beats løfter nummeret og giver det et fremragende rytmisk fundament, som føjer en frisk energi til bandets allerede velkendte stil. Det bliver spændende at se, hvordan han vil påvirke lyden på det kommende album.

Spørgsmålet er nu, om det kommende album vil kunne leve op til den høje standard, som Last Of A Kind satte. Hvis Sister Death er nogen indikation, ser det dog lovende ud. Nummeret formår at være både tro mod Panzerchrists rå, brutale stil og samtidig tilføje nye elementer, som kan skubbe bandet i en endnu mørkere og mere intens retning. Fans af både black og death metal kan godt begynde at glæde sig til mere fra Panzerchrist.

Alt i alt er Sister Death en stærk udgivelse, der cementerer Panzerchrists position som et af Danmarks mest konsekvente og hårdtslående metalbands.